Örebro, Pasen en Valborg! - Reisverslag uit Saltsjö-Boo, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu Örebro, Pasen en Valborg! - Reisverslag uit Saltsjö-Boo, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu

Örebro, Pasen en Valborg!

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

02 Mei 2014 | Zweden, Saltsjö-Boo

Lieve allemaal,

Alweer een maand voorbij en tijd voor een nieuw verhaal uit het mooie Zweden! De lente is hier in alle hevigheid losgebarsten waardoor het hier nu heel mooi is! Maar dat zal in Nederland ook wel zo zijn!
Intussen ben ik in Örebro geweest, wat erg gezellig was! Örebro is een mooie stad, met een prachtig kasteel midden in het centrum. Verder hebben we vooral veel gekletst, door de stad gelopen en laat ik de fika’s niet vergeten!
De week daarna waren de kinderen vrij van school omdat het paasvakantie was. Daardoor hoefde ik me niet zo te haasten ’s ochtends (ze gingen wel naar een soort buitenschoolse opvang), wat ook wel eens fijn is! Met Pasen hebben we eerst eieren gezocht in de tuin, daarna eieren geschilderd en toen met z’n allen genoten van een paaslunch! Wat ook wel een vermelding waard is, is het vele snoep wat hier gegeten wordt rond Pasen. Gemiddeld wordt er in de week van Pasen per persoon 1,4 kilo snoep gegeten!
Gisteren was het hier “Valborg” en hebben we hier met een groot vuur in de buurt gevierd dat de lente eraan komt! Het is echt zó fijn dat de lente begonnen is nu! Alles is zo mooi groen nu, er bloeien heel veel bloemen en de dagen worden steeds langer en langer!
Vandaag was het de dag van de arbeid en dat is een vrije dag in Zweden, dus ik ben gezellig naar de stad geweest om te kijken naar alle demonstraties. Dat gaat er hier trouwens heel gemoedelijk aan toe; zonder gedoe en geruzie. Wel vonden we het behoorlijk koud, dus hebben we maar besloten om naar de bioscoop te gaan. :)
Verder gaat alles hier z’n gangetje met school, sportschool en gezelligheid met fika’s in de stad! Wat wel erg leuk is om te vertellen: Roos komt binnenkort een paar dagen!!!!! Daar kijk ik heel erg naar uit! Dat wordt zeker weten weer heel gezellig!!
Over een paar weken mag ik hier ook gaan stemmen, dat vind ik eigenlijk ook wel heel bijzonder! Een paar weken geleden heb ik al een brief gekregen met de vraag of ik hier- of in Nederland wil gaan stemmen; uiteraard wil ik dat in Zweden doen! Dit weekend moet ik ook m’n belastingaangifte gaan doen; dus ook daar ontkom ik niet aan hier… Hahaha!

Er blijft maar post komen; wat ik héél erg op prijs stel!!! Het komt regelmatig voor dat er alleen maar post voor mij in de brievenbus zit en de kinderen zeggen dan: “Waarom krijgt alleen Annelies post, wij willen ook post!?” Heel erg bedankt allemaal! En uiteraard geldt dat ook voor alle andere contacten via Wordfeud/mail/app/sms/bellen/Skype!!!!

De vorige keer werd er gevraagd of er hier ook wat aan 1 april wordt gedaan; dat is eigenlijk hetzelfde als in Nederland, met grapjes en een rijmpje!

Zo, jullie zijn weer op de hoogte! Veel liefs vanuit Zweden!
Groetjes Annelies

  • 02 Mei 2014 - 11:37

    Kelly:

    Leuk An, dat je het nog steeds naar je zin hebt!!
    Geniet nog lekker van je tijd daar. Al kijk ik er ook naar uit dat je weer gezellig hier bent.
    xx

  • 02 Mei 2014 - 13:35

    Mieke:

    Super leuk weer om alles te lezen!

  • 05 Mei 2014 - 11:00

    Carla:

    Wat een schitterende foto's!! En kei-leuk dat Roos weer komt!
    Veel plezier X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 41761

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2014

Au-pair in Stockholm!

21 Januari 2010 - 23 April 2010

Zweden

Landen bezocht: