Het allerlaatste verslag... - Reisverslag uit Saltsjö-Boo, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu Het allerlaatste verslag... - Reisverslag uit Saltsjö-Boo, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu

Het allerlaatste verslag...

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

13 Juli 2014 | Zweden, Saltsjö-Boo

Lieve allemaal,

Hier is tie dan: mijn allerlaatste verslag… Afgelopen woensdag ben ik weer terug gekomen in Nederland en daarmee zit mijn avontuur in Stockholm er weer op…
Mijn laatste weken in Zweden waren niet de allerleukste want ik bleef maar afscheid nemen van iedereen en dat was helemaal niet leuk!
Wat wel leuk was, was dat ik met de familie nog een aantal dagen in Berlijn ben geweest. Woensdagavond vlogen we erheen en we zijn tot zondagavond gebleven. In Berlijn hebben we van alles gezien en gedaan en we hadden redelijk mooi weer, dus dat waren een paar geslaagde dagen. Al was het wel behoorlijk vermoeiend allemaal; de héle dag in de weer en veel moeten lopen en ondertussen op de kinderen letten. Maar wel veel dingen gedaan die ik anders niet gedaan zou hebben én erg lekker gegeten!
Zondagavond kwamen we dus terug en maandag ben ik gelijk naar de camping gegaan waar papa en mama intussen al stonden! Het was héél leuk om ze weer te zien en we hebben nog een paar gezellige dagen gehad samen. Op woensdag hebben mijn moeder en ik papa op de trein gezet; zijn grote reis naar het noorden van Zweden was begonnen! Intussen hebben we al het bericht gekregen dat alles goed met hem gaat en dat hij het erg naar zijn zin heeft!
Mijn moeder heeft vanaf woensdag nog een paar dagen bij mij geslapen en toen hebben we nog een aantal leuke dingen gedaan; waaronder een dagje naar Sigtuna en lekker gewinkeld (want dat kunnen we in Nederland niet ;) )
Zaterdagavond had de familie een afscheidsmaaltijd voorbereid; wat we heerlijk op het dakterras opgegeten hebben! De kinderen hadden tekeningen voor me gemaakt en van de familie kreeg ik een vliegticket zodat ik nog eens langs kon komen! Hartstikke leuk!!!
Zondagmorgen zijn mijn moeder en ik met de auto volgeladen vertrokken richting zuid Zweden, daar hebben we een paar dagen op een camping in de buurt van Ystad gestaan. Zelf vond ik het erg leuk om door Ystad heen te lopen omdat de films van Wallander hier zijn opgenomen; dus erg herkenbaar!
De laatste nacht hebben we in een stuga geslapen, zodat we de volgende morgen vroeg konden vertrekken zonder eerst de tent op te hoeven ruimen. Dus om 06.30 uur zaten we al in de auto, om 09.00 uur reden we de boot op en een uurtje later waren we al in Duitsland. De reis is zeer voorspoedig verlopen en rond 16.30 uur kwamen we thuis aan!

Ik heb een geweldig mooie tijd gehad in Zweden, waar ik veel nieuwe mensen heb leren kennen en nieuwe ervaringen heb opgedaan! Deze tijd had ik voor geen goud willen missen en ik hoop nog vaak terug te denken aan het rustige mooie Zweden!

Ik wil iedereen bedanken die mij de afgelopen 1,5 jaar gevolgd heeft op deze site, kaartjes heeft gestuurd, heeft gemaild, geschreven via what’s app, wordfeud gespeeld, brieven heeft geschreven, pakketjes heeft gestuurd, gebeld en niet te vergeten: zijn langsgekomen!!!!! Zonder jullie was mijn tijd hier in Zweden niet zo leuk geweest! Tack så mycket!

Liefs en tot gauw (in het echt!), Annelies

  • 13 Juli 2014 - 14:33

    Marloes:

    Jaaa je bent weer thuis:) leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 2768
Totaal aantal bezoekers 41760

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2014

Au-pair in Stockholm!

21 Januari 2010 - 23 April 2010

Zweden

Landen bezocht: