Finland, bezoek en dropfestival! - Reisverslag uit Saltsjö-Boo, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu Finland, bezoek en dropfestival! - Reisverslag uit Saltsjö-Boo, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu

Finland, bezoek en dropfestival!

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

03 April 2014 | Zweden, Saltsjö-Boo

Hej hej!

Eens even kijken waar ik ook alweer gebleven was..! Oh ja, ik was net terug van de wintersport en zou een weekendje naar Finland gaan. En inmiddels heb ik nog meer dingen gedaan en er staan weer een aantal leuke dingen op de planning, dus hoog tijd om jullie weer op de hoogte te brengen!
Het weekendje Finland was heel geslaagd! Het was erg gezellig op de boot; we hebben veel lol gehad en veel gelachen. In Helsinki hebben we een kerk bezocht, door de stad gelopen en wat gegeten en toen was het alweer tijd om terug te gaan naar de boot. Het meest opvallende in Finland vonden we toch wel de taal; die is zó anders dan het Zweeds en echt totaal niet te volgen. Jammer was wel dat we amper geslapen hebben door het geschommel van de boot en daardoor behoorlijk moe weer terugkwamen in Stockholm. Maar ja, we zijn nog jong hè! ;)
Het weekend erna was ook weer een leuk weekend want toen kwamen mijn oom en tante langs! Vrijdagmiddag heb ik ze opgewacht bij de bus en nadat ze even hun spullen hadden afgeleverd bij het hotel, zijn we gelijk naar de stad gegaan en besloten we om een boottocht te gaan maken. Het was voor mij de eerste keer dat ik z’n sightseeing deed, dus ook voor mij was het nieuw! Daarna hebben we door gamla stan gelopen en hebben we ergens lekker gegeten! De volgende dag zijn we begonnen bij het paleis, om te kijken naar de wisseling van de wacht en daarna heb ik gezellig gewinkeld met mijn tante. Zondagmorgen hebben we fika gedaan in café String (mijn favoriet!) en toen was het zondagmiddag alweer tijd om afscheid te nemen…
Het weekend daarna had ik weer afgesproken met de Nederlandse meisjes; we zijn toen naar het dropfestival geweest! We vonden dat we daar natuurlijk heen moesten als echte Nederlanders. Het hele festival stond dus in het teken van drop; zo was er natuurlijk gewoon drop, maar ook drop-ijs, drop-popcorn, jurken van drop en om ons eraan te herinneren dat we in Zweden waren, ook drop-knäckebröd (was niet echt een succes trouwens.).
Tussendoor ga ik nog steeds naar de Zweedse les, wat ik vooral doe omdat het zo gezellig is!! En ook ga ik nog braaf iedere keer naar de sportschool. En ja Roos, ik eet ook nog steeds iedere zaterdag snoep! “Lördagsgodis!” Ook ga ik vrolijk door met alle fika’s met vriendinnen; altijd gezellig! Verder ben ik nog naar een natuurgebied geweest (‘Tyresta nationalpark’ pappa, want ik weet dat je dat gaat vragen!), was het wafeldag (heerlijk wafels gegeten!) en kreeg ik een pakketje opgestuurd met onder andere hagelslag! (dank je wel mamma!).
De afgelopen weken waren de kinderen steeds om beurten ziek, wat betekende dat ik thuis moest blijven en dat was dus behoorlijk saai… Maar goed, ook dat hoort erbij!
Veel mensen vragen zich af hoe het met het weer gesteld is hier. Nou, ik kan zeggen dat ik er best tevreden over ben! Het is hier meestal mooi lenteweer, maar nog wel wat koud. ’s Nachts vriest het ook nog, waardoor vooral de ochtenden behoorlijk koud zijn. Twee weken geleden begon het hier ineens weer te sneeuwen en was alles weer wit en bedekt onder twintig centimeter sneeuw. Maar dat was gelukkig na twee dagen ook weer weg.
Over een week ga ik met ’n vriendin naar Örebro; een stad op ongeveer twee uur van Stockholm. Dat wordt vast wel weer gezellig en zo ga ik weer een stukje van Zweden zien wat ik nog niet ken! Dus, daarover meer in het volgende verslag!

Liefs Annelies



  • 04 April 2014 - 09:55

    Ybelina:

    Leuk om weer een verslag van je te lezen!!
    Nog veel plezier in Zweden! :-)

  • 04 April 2014 - 10:15

    Stephanie :

    Amai dat klinkt weer als een paar heerlijke weken.
    Geniet er nog maar flink van!!

  • 04 April 2014 - 19:52

    Carla:

    Leuk verslag.
    Doen ze in Zweden eigenlijk ook iets op 1 april??
    Groetjes van je zus X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 41774

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2014

Au-pair in Stockholm!

21 Januari 2010 - 23 April 2010

Zweden

Landen bezocht: