De herfst, sportschool en aankomende bezoekjes! - Reisverslag uit Saltsjö-Boo, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu De herfst, sportschool en aankomende bezoekjes! - Reisverslag uit Saltsjö-Boo, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu

De herfst, sportschool en aankomende bezoekjes!

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

17 September 2013 | Zweden, Saltsjö-Boo

Hej hej allihopa!

Eindelijk kan ik jullie gaan melden dat het hier dan ook is begonnen met regenen. Na maanden en maanden mooi weer te hebben gehad, is hier ook de herfst begonnen. Het is wel weer even wennen aan de kou; de kinderen willen al handschoenen aan en mutsen op. Nou is dat ook wat overdreven hoor, maar het is wel flink kouder!
Verder gaat alles hier prima! Met de taal gaat het echt steeds beter! Ik heb drie weken geleden weer een examen gemaakt en die heb ik gehaald! Dus weer op naar het volgende niveau; in de SAS (svenska som andraspråk=Zweeds als tweede taal) zijn vier niveau’s: SAS grund, SAS 1, SAS 2 en SAS 3. Het examen was van SAS grund, dus nu ben ik bezig met SAS 1. Nog maar drie examens te gaan dus!
Omdat ik nu SAS studeer, ben ik officieel een student hier en dat betekent dat ik recht heb op een kortingskaart. Ik kan nu veel voordeliger reizen met het openbaar vervoer bijvoorbeeld, dus dat is mooi meegenomen!
Sinds een paar weken ben ik ook begonnen met sporten. Ik sport bij een sportschool die 24 uur per dag en 7 dagen per week open is. Er is dus ook niet altijd iemand aanwezig van het personeel. Ik moet naar binnen met een pasje en dan moet ik mijn vinger tegen een apparaat houden voor mijn vingerafdruk. Dus dat is al best apart. En dan moet ik dat pasje ook gebruiken om in de kleedkamer te komen. En er is ook een aparte fitnesszaal voor vrouwen en daar heb ik dat pasje ook weer voor nodig. Dus je begrijpt wel dat dat pasje erg belangrijk is en ik verlies 'm ook geen moment uit het oog!
Verder is het er schoon en netjes en zijn er kluisjes en kun je douchen, dus dat is wel gewoon allemaal hetzelfde. Een beetje raar is wel dat er geen instructeur ofzo is, maar die heb ik toch niet nodig. Ik doe voornamelijk oefeningen om mijn arm/schouder wat sterker te maken. En ik probeer mezelf ertoe te zetten om iedere keer op de loopband te gaan en dan steeds een beetje langer, hahaha!
Afgelopen weekend heb ik samen met andere Nederlandse au-pairs afgesproken in de stad en dat was heel gezellig! Het is erg fijn om even in je eigen taal te kunnen praten en het was ook leuk om ervaringen uit te wisselen over het werk. Onze volgende afspraak, een bezoek aan Ikea, staat bijna gepland. Dat wordt vast weer gezellig!
In mijn vorige verhaal schreef ik het al even: de bezoekjes aan Zweden. Als eerste komt Dorien samen met haar vriend, daarna komt Marloes en ook mijn oom en tante komen naar Stockholm. En allemaal zijn ze er met mijn verjaardag, dat is extra leuk! Ik kijk er al erg naar uit en de kinderen in het gezin vinden het reuze spannend!

Heel veel groetjes en tot de volgende keer!!
Liefs Annelies

  • 17 September 2013 - 21:08

    Dorien En Jeroen:

    Leuk verhaal! Wij hebben er ook veel zin in!!

  • 18 September 2013 - 15:32

    Carla:

    Haha, dat wordt een drukke verjaardag, leuk!
    Sportschool klinkt spannend met die vingerafdruk. Maar wie gaat er nou 's nachts trainen??

  • 18 September 2013 - 20:33

    Annelies:

    Geen idee wie er 's nachts gaat trainen, maar ík niet in ieder geval! :)

  • 27 September 2013 - 13:05

    Roos :

    Hoi An. Wat een leuk verhaal weer! hihi
    Ik zie je al gaan met dat pasje ja XD. Hier gaat t ook goed hoor, maar laatst liep ik door Zwolle, vlakbij je oude kamer en toen dacht ik: wat zou het leuk zijn om even bij Annelies op bezoek te gaan als ze hier woonde. Maar goed, je woont er niet dus dat heeft niet veel zin hahaha. Ik moet maar weer s naar Zweden dan geloof ik :p hihi Fijn weekend alvast! En morgen Goodiesdag!! <3
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 41782

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2014

Au-pair in Stockholm!

21 Januari 2010 - 23 April 2010

Zweden

Landen bezocht: