Update! - Reisverslag uit Saltsjö-Boo, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Saltsjö-Boo, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu

Update!

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

03 December 2013 | Zweden, Saltsjö-Boo

Lieve allemaal,

Voordat ik morgen naar Nederland vertrek om Sinterklaas te gaan vieren, is het eerst nog even tijd voor een verslag. En, om eerst maar even te beginnen met de vraag die me al héél vaak gesteld is: Nee, er ligt hier nog geen sneeuw. Maar tot die tijd kunnen we genieten van een ander winters aspect: de korte dagen en de lange nachten! De zon gaat al onder rond kwart voor drie, dus de dagen zijn hier vrij kort momenteel. Maar, dat is nog niets vergeleken met Noord-Zweden, waar ze al bijna helemaal geen daglicht meer zien. Maar over een paar weken hebben we alweer de kortste dag, dus we moeten nog even volhouden!
Tja, wat is er allemaal gebeurd de afgelopen weken? Het is voor mij allemaal normaal wat ik hier allemaal meemaak en ook niet zo interessant om allemaal te beschrijven, maar ik zal een kleine update geven: In het gezin gaat het goed, alles gaat z’n gangetje! De tweeling is net jarig geweest en ze zijn nu 5 jaar. Verder vertel ik de tweeling veel over Sinterklaas, dat vinden ze machtig interessant. Ze snapten helemaal waarom zwarte Piet zwart is, “want dan zie je hem niet in het donker”. En ook: “Sinterklaas lijkt wel wat op de Kerstman, alleen heeft de Kerstman geen baard aan de achterkant.” Ik ben ze ook Sinterklaasliedjes aan het leren, dat is ook heel grappig.
Op school gaat het ook goed, maar het is vooral erg gezellig en het is niet zo dat we daar nou zo vreselijk veel leren. Dat komt voornamelijk door een grote groep klasgenoten die onderling hun eigen taal praten waardoor ze niets van het Zweeds snappen en daardoor moet dat steeds extra uitgelegd worden. Maar het goede nieuws is wel dat ik het volgende examen mag gaan maken! Ik ga proberen dit voor de Kerst allemaal af te ronden zodat ik in het nieuwe jaar met het laatste gedeelte kan beginnen!
Ook het sporten gaat wel goed en ik voel me vooral erg tevreden als ik klaar ben. Ik probeer er nu steeds heen te lopen; dan heb ik gelijk een goede reden om niet zo lang in de sportschool zelf bezig te zijn, hahaha! Maar ik voel wel verbetering aan mijn arm en dat is uiteindelijk ook de reden waarom ik erheen ben gegaan. M’n pasje ben ik nog niet kwijtgeraakt, maar ik ben ‘m wel een keer vergeten vanuit de paskamer… Toen kon ik er dus niet meer in, maar dat heb ik opgelost door te wachten tot er iemand anders kwam en daar ben ik toen achteraan geslopen.
De kerstsfeer wordt hier overal al goed zichtbaar; overal hangen lampjes, staan kerstbomen en ik heb ook al een aantal kerstmarkten bezocht (wat overigens niet heel veel voorstelt). Advent is hier iets wat ook erg belangrijk is; in winkels, tijdschriften en op televisie is te zien dat het een grote plek inneemt in de weken naar Kerst. Afgelopen zondag ben ik naar een adventsconcert geweest in de kerk; wat héél mooi en indrukwekkend was!

Morgen ga ik dus naar huis voor een paar dagen; om Sinterklaas te vieren! Met Kerst heb ik ook besloten om naar huis te gaan. Ik hoef die weken niet te werken, ik heb geen school en bijna iedereen die ik hier ken, gaat ook naar huis. Dus dat leek me allemaal wel erg saai. Daarom vlieg ik 20 december weer richting Nederland!
Jullie zijn weer op de hoogte! Tot de volgende keer!

Liefs Annelies

  • 03 December 2013 - 21:45

    Marloes:

    Joehooeee morgen ben je al weer in nederland:)

  • 03 December 2013 - 22:57

    Wendy:

    Tot snel !

  • 04 December 2013 - 07:13

    Jörgen En Lidewij:

    Lieve Annelies,

    Lijkt ons toch een hele ervaring in z'n ver land.

    We wensen je een fijne Sinterklaas en Kerst.

    En veel succes met je studie.

    Liefs,
    Jörgen & Lidewij

  • 08 December 2013 - 12:41

    Je Oudere Zus ;-):

    Ha zussie,
    Net had ik je nog aan de telefoon. Da's ook gek: op dit moment ben je nog in Nederland en over 2 weken alwéér. Dan zitten we om deze tijd samen aan de brunch!!
    Tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 41768

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2014

Au-pair in Stockholm!

21 Januari 2010 - 23 April 2010

Zweden

Landen bezocht: