Juffenbezoek, tekeninjectie en Norrköping! - Reisverslag uit Saltsjö-Boo, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu Juffenbezoek, tekeninjectie en Norrköping! - Reisverslag uit Saltsjö-Boo, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu

Juffenbezoek, tekeninjectie en Norrköping!

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

13 Mei 2013 | Zweden, Saltsjö-Boo

Lieve allemaal,

Eindelijk is dan ook de lente hier losgebarsten!! En hoe! Het is hier echt zó mooi nu! De bomen krijgen bladeren, de bloemen schieten uit de grond en vogels vliegen af en aan om een nestje te bouwen. Vanaf januari krijg ik al van iedereen te horen dat de lente hier zo mooi is en ze hebben allemaal gelijk gehad! Bekijk de foto’s en oordeel zelf;)
De afgelopen weken is er wel weer van alles gebeurd, dus tijd om jullie op te hoogte te brengen! Zo is mijn arm weer uit de kom geschoten, wat natuurlijk minder leuk was en behoorlijk pijnlijk zelfs! Maar gelukkig schoot m’n arm er gelijk weer in, zodat ik niet zoveel pijn had, maar toch deed het nog behoorlijk zeer. Ik doe nu weer iedere dag braaf mijn oefeningen en veel meer kan ik helaas niet doen.
Verder ga ik nog steeds iedere dag braaf naar mijn Zweedse les, ook al is het vreselijk saai en ben ik blij als ik een dag niet kan omdat de kinderen vrij zijn en ik thuis moet blijven. Ik heb ondertussen al de opdrachten uit het boek gemaakt en ga aanstaande vrijdag even wat toetsen maken zodat ik daar ook weer vanaf ben. Op 29 mei is dan de belangrijke toets en als ik die haal, kan ik door naar het volgende niveau. Je zult je nu misschien wel afvragen waarom ik naar de lessen ga als het niet leuk is. Nou, het is zo dat als ik nauwelijks aanwezig ben in de lessen, ik ook de belangrijke toets niet mag maken. De lerares moet wel kunnen zien dat ik goed genoeg ben om die toets te maken en als ik steeds weg zou zijn, ziet ze dat niet en geeft ze geen toestemming. Dus nog een paar weken afzien, haha! Ach en zo erg is het nou ook weer niet; de pauzes zijn altijd wel gezellig met m’n klasgenoten!
En twee weken geleden was het dan eindelijk zover: mijn juffenvriendinnen kwamen op bezoek!! Maandagavond heb ik ze opgewacht in Stockholm en het was erg leuk om iedereen weer te zien! Ik was die week behoorlijk wat vrij, dus we konden steeds gezellig bij elkaar zijn. Zo zijn we naar Junibacken (museum van Astrid Lindgren) geweest, hebben we lekker gewinkeld, maar ook hebben we veel op het terras gezeten voor een fika! En op dinsdagavond zijn we met zijn allen naar mijn huis gegaan en zijn we eerst naar het Valborgsvuur wezen kijken (dit vuur wordt in heel Zweden op 30 april ontstoken om het begin van de lente te vieren). Na het vuur hebben we gezellig bij mij thuis gezeten met de familie erbij; heel leuk!
De dag daarna, op 1 mei, was het de dag van de arbeid en dat is hier een officiële feestdag, dus was ik lekker vrij! Het is in Zweden de gewoonte dat mensen dan gaan demonstreren tegen van alles en nog wat, dus daar hebben we op ons gemak naar gekeken. Ook wel eens leuk om te zien! Na een picknick op vrijdag was het alweer tijd om afscheid te nemen… Dat is altijd minder leuk natuurlijk, maar het was een geweldige week!
Hier in Zweden is het gebruikelijk dat je je inent tegen teken. De teken hier kunnen allerlei enge ziektes overdragen en dit kan je hersens aantasten en uiteindelijk kun je daar aan doodgaan. Leek me wel even de moeite om een prik te halen dus! Ik heb nu dus mijn TBE-vaccinatie. Over een paar weken moet ik nog een keer en dan met een half jaar weer en dan ben ik voor mijn hele leven beschermd.
Afgelopen weekend ben ik naar Norrköping geweest; ik heb daar drie jaar geleden voor een paar maanden gewoond en het is altijd leuk om daar dan weer eens te kijken! Vanaf Stockholm is het goed te doen met de trein, dus ideaal voor een weekendje weg! Het was erg leuk om weer in Norrköping te zijn. Ik heb nog met wat mensen afgesproken en het is altijd gezellig om weer even bij te praten! Verder heb ik nog een beetje gewinkeld en heerlijk in de zon gezeten! Een geslaagd weekendje!

Over ruim twee weken komen papa en mama al naar Zweden en daar heb ik zo’n zin in!!! In mijn volgende verslag meer over hun bezoek!

Groetjes Annelies

Grävlingsstigen 7
13247 Saltsjö-Boo
Zweden

  • 13 Mei 2013 - 21:55

    Marloes:

    Hoi zus!

    leuk verslag hoor;) en zeker mooi in zweden nu..
    Heeel veel plezier met papa en mama en dat gaat vast leuk worden!!

    een stille hint met je adres? haha niet genoeg post gekregen de afgelopen tijd?

    Liefs

  • 25 Mei 2013 - 09:24

    Carla:

    Mooi die lente! Volgens mij komen je ouders vandaag of morgen aan. Geniet ervan! Hier zijn inmiddels allerlei berichten over onrusten in Stockholm, hopelijk valt het mee.
    Groetjes!

  • 04 Juni 2013 - 19:51

    Marloes Beijk:

    Komt er weer een nieuw verslagje??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 41782

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2014

Au-pair in Stockholm!

21 Januari 2010 - 23 April 2010

Zweden

Landen bezocht: