Papa en mama op bezoek! - Reisverslag uit Saltsjö-Boo, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu Papa en mama op bezoek! - Reisverslag uit Saltsjö-Boo, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu

Papa en mama op bezoek!

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

06 Juni 2013 | Zweden, Saltsjö-Boo

Lieve allemaal,

Het bezoek van mama en papa is weer achter de rug, dus het is tijd voor het beloofde verslag! Het was natuurlijk hartstikke leuk om papa en mama weer te zien na zoveel maanden! Vorige week donderdag kwamen ze aan in Stockholm en na eventjes gezocht te hebben, vonden ze een geschikte camping. Ik ben daar donderdagavond gelijk wezen eten, wat natuurlijk erg gezellig was! Vrijdagochtend moest ik eerst nog werken, maar daarna ben ik weer naar ze toe gegaan en ’s middags zijn we naar Skansen geweest. Skansen is een park met allerlei oude huisjes, veel natuur en een dierenpark. Het was heerlijk weer die dag, dus dat was erg fijn! ’s Avonds waren we uitgenodigd door de familie hier en hebben we gezellig met z’n allen gegeten! Ik ben ’s avonds ook mee gegaan naar de camping om daar een paar nachtjes te slapen! Zaterdag was het ’s morgens heel mooi weer, dus besloten we om een boottocht te maken naar de archipel van Stockholm. Maar toen het begon te regenen, hebben we de plannen omgegooid en is papa naar het Vasamuseum geweest en ben ik samen met mama naar Junibacken geweest. Zondag was het wel weer heerlijk weer en hebben papa en mama alsnog de boottocht gemaakt. Ik had ’s middags een dansvoorstelling van de kinderen, dus ik kon niet mee. Maar om de tweeling, verkleed als ananassen, een dansje te zien doen was ook heel erg leuk! Maandag was ik ook nog vrij en toen ben ik samen met mama naar Gamla Stan geweest en hebben we nog lekker gewinkeld. Papa ging ondertussen op zoek naar een buizerd in een natuurgebied. En toen was het maandagavond helaas ook alweer tijd om afscheid te nemen… Maar het was uiteraard heel erg leuk dat ze hier waren!!!!
Intussen heb ik op de Zweedse les ook mijn examen gehad; het was niet moeilijk en ik ging er ook wel vanuit dat ik het zou halen. En gisteren heb ik gehoord dat ik het gehaald heb met een A, dat is het hoogste ‘cijfer’ hier! Dus daar ben ik erg blij mee! Nu kan ik waarschijnlijk volgende week al doorstromen naar de vervolgcursus: Zweeds als tweede taal.
Gisteren heb ik mijn tweede tekeninjectie gehaald, dus als het goed is ben ik nu beschermd tegen het TBE-virus. Als je gebeten wordt door een teek met TBE, kun je hersenvliesontsteking krijgen, dus dat is best wel ernstig. Daarom leek het me ook verstandiger om me in te laten enten.
Het is hier al wekenlang heerlijk weer, met af en toe een paar dagen regen. Hopelijk blijft dat zo de komende tijd! Het wordt hier ’s nachts nu amper donker en dat is toch wel gek. Soms word ik ’s nachts wakker en dan heb ik geen idee hoe laat het is omdat het al stralend licht is. In Kiruna, in het noorden van Zweden, wordt het nu helemaal niet meer donker. Daar is het vijftig dagen per jaar dag en nacht licht.
Vandaag is het de nationale dag in Zweden; dus ik ben lekker vrij! Ze vieren vandaag dat ze een zelfstandige staat zijn en dus niet meer een onderdeel van Denemarken. 6 juni is niet altijd een vrije dag geweest, dat is pas sinds 2005 zo; toen is besloten om van 6 juni een officiële vrije dag te maken, in ruil voor tweede pinksterdag (dat is hier geen vrije dag).
Over een paar weken ga ik met de familie hier een paar dagen naar Zwitserland. Het is officieel een zakenreis van de vader, maar het hele gezin mag mee en ik dus ook! Dus dat lijkt me wel leuk, ook omdat ik nog niet eerder in Zwitserland ben geweest. Het zal er wel op neerkomen dat we meer aan het reizen zijn, dan dat we daar daadwerkelijk zijn, want we gaan in totaal maar vier dagen. Maar het zal vast leuk worden!

Mijn plan is om rond de 20e juli terug te komen naar Nederland voor een paar weken; het lijkt me toch wel erg leuk om weer even naar Nederland te komen en jullie allemaal weer te zien!

Geniet van het mooie weer in Nederland en tot het volgende verslag!

Groetjes Annelies

  • 06 Juni 2013 - 21:34

    Marloes Beijk:

    Wat een verhaal weer Ann! Wat leuk dat pa en ma langs zijn geweest!
    Tot snel in NL

    Liefss

  • 07 Juni 2013 - 11:45

    Papa:

    Het was inderdaad toppie om in Stockholm te zijn. Mooi verslag. Voor mij was trouwens de metro een hele sensatie!

  • 07 Juni 2013 - 20:42

    Kelly:

    Wat een leuk verslag weer!! Heerlijk dat het mooi weer is, kun je lekker naar buiten!
    De tijd vliegt, voor je het weet ben je weer even terug in Nederland. :) XX

  • 10 Juni 2013 - 21:21

    Carla:

    Ha ha, wat bijzonder dat er geen zonsopgang en ondergang is! Kei leuk dat je op vakantie naar Nederland komt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 41782

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2014

Au-pair in Stockholm!

21 Januari 2010 - 23 April 2010

Zweden

Landen bezocht: