Weer thuis! - Reisverslag uit Noordwolde, Nederland van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Noordwolde, Nederland van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

26 April 2010 | Nederland, Noordwolde

Zo, het aller-, aller-, allerlaatste verslag over mijn stage in Zweden alweer! De tijd is echt heel erg snel voorbij gegaan en nu zijn de drie maanden alweer om….

Afgelopen donderdag zijn we met de trein vanuit Norrköping naar Kopenhagen gegaan. We dachten dat dit één trein zou zijn en dat we dus niet over hoefden te stappen, maar dit bleek toch niet zo te zijn. De conductrice zei dat deze trein vandaag niet verder ging dan Malmö. Oh, oke! Dus toen moesten we in Malmö overstappen op de trein naar Kopenhagen, waar we om 17.40 uur aankwamen. Mijn nichtje stond ons daar op te wachten en we zijn toen naar het huis van mijn tante gegaan. Waar we lekker gegeten hebben, nog even een nieuwe verslaving ontwikkeld hebben (bedankt;)) en eigenlijk veel te laat naar bed zijn gegaan, omdat het erg gezellig was!

De volgende ochtend moesten we om 7.00 uur weg, om de trein van 7.45 uur te halen. Met deze trein gingen we op de boot, dus dat was wel even een leuke onderbreking. Daarna met de trein weer verder naar Hamburg, waar we moesten overstappen op de trein naar Osnabrück. Vanuit Osnabrück moesten we naar Deventer, in verband met een ongeluk verderop op het spoor. En met nog een laatste overstap in Zwolle, was ik rond 20.00 uur weer in Wolvega! Daar werd ik opgewacht door Roos, papa en mama en het was erg leuk om ze weer te zien!

Het is nu, na een paar dagen in Nederland te zijn, erg raar om weer terug te zijn. Sommige dingen lijken heel vreemd hier in Nederland (nummerborden en de verkeersborden), terwijl andere dingen weer helemaal niet veranderd zijn. Het weer hier in Nederland is echt heerlijk! Na al die sneeuw en kou is het echt lekker om zonder jas naar buiten te kunnen!

Oowh ja, de jongens met de kapsels hebben we helaas niet op de foto kunnen krijgen. Het is heel lang heel koud geweest en toen hadden ze een muts op en daarna hadden we helaas geen tijd meer...

Mijn stage in Zweden was een onvergetelijke ervaring, waar ik helaas afscheid van heb moeten nemen, maar waar ik wel met een ontzettend goed gevoel op terug kijk!:D

Ik wil iedereen bedanken voor alle leuke reacties op mijn site, de lieve kaartjes die ik kreeg en alle andere mailtjes, sms-jes en telefoontjes! Het is erg leuk om op die afstand iets te horen vanuit Nederland. Bedankt!

Groetjes Annelies

  • 26 April 2010 - 18:24

    Kelly:

    OMG..Je bent net een pakezel!! Hahaha..Pff, wat een gedoe moet dat zijn geweest met al die treinen! Ik ben wel (heel erg) nieuwsgierig naar je nieuwe verslaving?! ;) Wil ik dat weten? :P (jaaaa, heel graag)
    Fijn dat je het zo super hebt gehad. Ik ga weer verder met je kletsen op msn! :D

    Besos

  • 05 Mei 2010 - 21:38

    Papa:

    fijn dat je weer thuis bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 41782

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2014

Au-pair in Stockholm!

21 Januari 2010 - 23 April 2010

Zweden

Landen bezocht: