Een kort verslag dit keer! - Reisverslag uit Norrköping, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu Een kort verslag dit keer! - Reisverslag uit Norrköping, Zweden van Annelies Beijk - WaarBenJij.nu

Een kort verslag dit keer!

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

26 Januari 2010 | Zweden, Norrköping

Dit keer een kort verslagje, maar wel mét foto’s! Vandaag was onze tweede stagedag en deze is ongeveer hetzelfde verlopen als gisteren. Wel waren er wat meer kinderen, ik ben er nog niet helemaal achter hoe dit verloopt. Het lijkt ook wel alsof ze aan komen waaien wanneer ze daar zin in hebben, op ieder moment van de dag worden er kinderen gehaald en gebracht. Maar nog steeds is het erg leuk en de kinderen helpen me goed om het Zweedse taal te leren! Vandaag zijn we ook nog met Ulla, een leerkracht van de school, mee naar Söderköping geweest voor een sightseeing. Ze wilde ons graag het dorp laten zien en dat vonden we natuurlijk maar al te leuk!:D. Na schooltijd zijn Desiree en ik ook nog even naar het centrum van Söderköping geweest om het allemaal nog eens wat beter te bekijken. Ook hebben we wat mooie foto’s kunnen maken!
Verder is het vandaag echt heel erg koud –15 graden ongeveer. Morgen en overmorgen schijnt het weer te gaan sneeuwen, dus het blijven lekker Zweedse temperaturen hier!;) Net zijn we even boodschappen wezen doen, maar dan wel met een thermolegging, skibroek, extra trui, sjaal, muts en handschoenen aan! We trotseren dit weer met gemak:D

Hejdå!

  • 26 Januari 2010 - 19:55

    Tante:

    hoi Annelies,
    helemaal geweldig al je belevenissen; leuk met de foto's erbij! Kunnen we ons ook een voorstelling maken "hoe je erbij zit" in het studentenhuis en waar je 'woont"
    heel veel groetjes,
    tante
    ps. Nederland doet vanacht niet onder voor Zweden qua temperatuur...

  • 26 Januari 2010 - 20:10

    :

    Leuk om te zien waar jullie zitten.
    De school bestaat dus uit meer gebouwen.
    brr daar. ze zeggen dat hier ook gaat sneeuwen maar nog niet gezien.
    geniet van de kids morgen en spreek je wel weer.
    liefs

  • 26 Januari 2010 - 21:22

    Josine!:

    Jaaa, kep je site gevonden! Leuk, ga even alles lezen :D
    Groetjes en heeeeel veel plezier daar!

  • 27 Januari 2010 - 09:27

    Marcelle:

    Mooi die foto's, jullie mogen mij ook wel n keer een rondleiding geven in Söderköping:D
    Xxx

  • 27 Januari 2010 - 16:07

    Ilse:

    Leuk om zo lekker met jullie avonturen mee te kunnen lezen. Ik zou zeggen: blijf het thuispubliek lekker vermaken!
    Wbt'wat is het precies foto', volgens mij is het de oude kerktoren. Veel gebouwen zijn in het verleden afgebrand. En je ziet die vreemde opstelling naast de nieuwe kerk vaker. Maar, wie het zeker weet, mag het zeggen!
    Succes en plezier verder!
    Groeten,
    Ilse

  • 27 Januari 2010 - 19:16

    Pearl..:

    hier is je zusje weer ff..!!
    eigelijk gedwongen door jou..!!
    maar goed.!
    leef daar nog maar even lekker..!!
    haha!

  • 28 Januari 2010 - 10:40

    Christien:

    Hoi Annelies,
    Heb vandaag jou site even bekeken, ziet er allemaal leuk uit.
    Ik blijf je natuurlijk volgen, dus wacht met spanning op het volgende verslag!
    Groetjes uit een glad Noordwolde

  • 28 Januari 2010 - 15:53

    Mama:

    Het sneeuwt hier,
    ik ben leker bietjes aan het maken, gebakken aardappelen en een stukkie vis.van Pearl had die vis niet gehoeven,, maar ja.! ze moet het maar gewoon op eten het is hier immers geen hotel!
    dat stads hotel ziet er wel heel mooi uit.
    verder geen nieuws,
    poffer heeft je site ook al bekeken!

    knuf mama

  • 28 Januari 2010 - 21:04

    Jorik:

    Hej Annelies,

    Leuk om te zien waar je nou zit in Zweden en te lezen wat je allemaal meemaakt! Je hebt wel veel tijd voor leuke dingen met maar 3 dagen stage. Veel succes en geniet ervan!

  • 28 Januari 2010 - 22:09

    Jezusje:

    hoi an, ook een loveletter van mij. ik moet eerlijk zeggen dat ik t nog niet allemaal gelezen heb.. 'schaam schaam' maar ik denk wel aan je! En ik vind je kamer helemaal top (op zn pearls) en ik ga de verslagen ook nog wel lezen. even een update van je huis:
    het oud papier staat er nog, het looppad in de gang wordt steeds zwarter, mijn was ook, want die heb ik laten verkleuren, ik lucht af en toe even, want koud, 2 dekbedden is heeerlijk warm, de afwas wordt redelijk bijgehouden en de plee is net schoon! af en toe vergeet ik wel je rolgordijn helemaal dicht te doen tot het randje, maar volgens mij is er nog niet ingebroken. De lijstjes zijn heerlijk handig, altijd fijn om te weten dat ik ongeveer bij het voeteneind onder het bed moet zoeken als ik de wok nodig heb. (nou lijkt me dit vrij onwaarschijnlijk, want ik leef op prakjes en subway) ik hoop dat je het naar je zin hebt, en niet te vaak flauw valt, want dat is niet cool. School is leuk?! ik denk van wel, want je doet ten slotte de pabo. En lekke 4 daagjes vrij! das wel ff beter. Weet je al meer van de huskitocht?! liefs en xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx juzusje

  • 29 Januari 2010 - 10:46

    Mieke:

    Heee Beijkie!

    Wat super leuk om alles te lezen... En verslaafd aan Regenwormen?? O jee, dan moet je me dat maar snel uitleggen als je weer thuis bent haha.
    Volgens mij hebben jullie het hartstikke leuk ofniet? Die foto's zijn ook super! Alleen ziet het er wel heel anders uit dan in april, toen scheen er een heerlijk warm zonnetje ;)

    Heb je nog wat leuks gedaan op je vrije dag gisteren? Een heel fijn weekend in ieder geval! En nog even over Skype; ik heb m altijd aan staan als mijn computer aan staat en mn computer staat ook heel vaak aan als ik er niet ben, haha. Dus dan weet je dat! We spreken elkaar vast snel!

    Liefs!

  • 31 Januari 2010 - 11:43

    Leonie:

    Hey Annelies, bedankt voor je mailtje!

    Wat leuk dat je een reisdagboek bijhoudt!

    Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!

    Het oudere kind is wel erg leuk inderdaad. Ze zijn al wat zelfstandiger, de lesstof is veel leuker èn ze hebben al een goed gevoel voor humor ontwikkeld! Je beleeft heel wat in de bovenbouw... :)

    Mocht je nog een tweede lezing willen voor je sollicitatiebrief; stuur 'm maar op!

    Groetjes, Leonie

  • 31 Januari 2010 - 15:35

    Papa:

    hee annelies,

    ik heb de verslagen allemaal nog maar eens doorgelezen. echt wel "cool" daar in Sweden ;-) Bij een van jouw foto's heb je als tekst "dit stond naast de kerk etc." het lijkt volgens mij op een klokkenstoel; zitten er ook klokken in (je weet wel, niet om te zien hoe laat het is, maar om de klok te luiden) Hier en daar was het gebruikelijk om de klokken niet in de kerktoren te hangen, maar ernaast in een apart torentje. mss is het in Sweden óók zo.
    luek de verhalen en de foto's, we houden het in de gaten :)
    xxx papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 41782

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2014

Au-pair in Stockholm!

21 Januari 2010 - 23 April 2010

Zweden

Landen bezocht: